Sunday, March 17, 2013

rahsia

saya mahu beritahu awak satu rahsia
bila mana awak sudah ketahuinya
bukan lagi jadi rahsia
simpanlah rahsia ini sejujurnya
sepertinya awak telah akad akan amanahnya

rahsia ini penentu hidup saya
pilihan yang saya ambil untuk kekal dipuja
dipuja orang keliling, teman-teman dan keluarga
dipuja tetangga, sepupu dan rakan sekerja

rahsia ini penyelamat hari depan saya
cerita akan datang yang telah saya siapkan lakon layarnya
biar nanti saya terus dipercaya orang yang memuja
memuja dari langkah pertama saya mengua ke dunia

rahsia ini yang saya mimpi setiap lena malam
dan di setiap tidur petang serta pada semua lamun panjang
perkiraan saya supaya urusan lancar dan dipermudah
perkiraan saya supaya yang sukar jadi mudah, yang mudah bertambah kurang payah

ini rahsia saya
...rahsia!

No comments: